fredag 7. september 2012

Gammelt blir nytt! Skrivepulten før og etter :) Endelig ferdig :)

Møbler må man ha i hus, å jeg har lenge ønsket meg et skrivebord med mange skuffer :) 
Gleden var stor da denne dukket opp på finn.no :) 
Visste med en gang at denne skulle bli min :) 
Jeg finner stor glede i å gjøre gamle ting nye :)
Det er mye arbeid, men veldig verdt det :):) 

Slik var toppen på skrivepulten før jeg tok fatt i den :)
Etter litt grubling bestemte jeg meg for å legge 3 glassplater istedet.
Tok toppen med meg til glassmester, de tok mål og jeg bestilte herdet blankt glass med fasett..
Da kan man legge ting under glasset også 


Tok av alle håndtak

Vasket alt med kraftvask, pusset litt her å der å vasket bort støv

Rev av det grønne skinnet, skrapet vekk limen, pusset det ned, tok mål å freste 4mm ned for å få plass til glass :)

Ferdig resultat :):) 


Fått trykket min egen skuffetekst etter mål i mørk grå. Pris ca.150-200
Glassknottene er fra Lisbeth Dahl ( typisk meg ting )

Veeeeeldig fornøyd med toppen :):) Dette glasset tåler ALT :) Blir ikke riper, når man skriver på det etc.

Kommer sikkert til å legge tekst, bilder etc under glasset 





Ingen kommentarer:

Hilsen